اخطار يك ريزش تاريخي/ تحليلگري كه سال گذشته در رسانه ملي سقوط بيت كوين را پيش‌بيني كرده بود

۶ بازديد

نزديك به يك‌سال است كه از صعود ديوانه‌كننده بيت كوين و ثبت ركورد قيمتي آن مي‌گذرد.

پادشاه ارزهاي ديجيتال سال گذشته و در ماه دسامبر با نزديك شدن به مرز ۲۰ هزار دلار، توجهات زيادي را از سوي رسانه‌ها و مردم به خود جلب كرد. جستجوي كلمه «بيت كوين» در گوگل به بيشترين حد تاريخ خود رسيد و ارزهاي ديجيتال و مخصوصاً بيت كوين به موضوع خبري بسياري از رسانه‌ها از جمله رسانه ملي راه پيدا كرد. تنها يك نگاه به تاريخچه قيمت بيت كوين و مشاهده سود بي‌سابقه‌اي كه تنها در چند سال عايد سرمايه‌گذارانش شده بود، براي جذب بسياري از افراد به اين حوزه كافي به نظر مي‌رسيد.

جنون افزايش قيمت به حدي رسيده بود كه عده‌اي با فروختن خانه و اموال خود مي‌خواستند ره صد ساله را يك شبه طي كنند. عده‌اي خانه خود را براي خريد بيت كوين فروختند، عده‌اي ماشين خود را و برخي ديگر با وام‌هاي سنگين رويه منطقي سرمايه‌گذاري و مديريت ريسك را به يك قمار تبديل كردند.

همچنين بخوانيد: مردي كه تمام زندگي خود را فروخته تا در بيت كوين سرمايه گذاري كند!

موج تقاضا براي خريد بيت كوين كه اواخر پاييز سال گذشته به راه افتاده بود، با فرا رسيدن زمستان فروكش كرد. اما عده‌اي از تحليلگران پيش از اين اتفاق، سقوط بيت كوين را پيش‌بيني كرده بودند. يكي از اين تحليلگران، علي ميزاني اسكوئي از فعالان حوزه ارزهاي ديجيتال بود كه در گفتگو با رسانه ملي در سال گذشته و زماني كه بيت كوين به قيمت بيش از ۱۸ هزار دلار رسيده بود، اظهار داشت كه مردم نبايد بدون مطالعه و مشاوره با افراد باسابقه اين حوزه به آن ورود كنند.

اخطار يك ريزش تاريخي/ تحليلگري كه سال گذشته در رسانه ملي سقوط بيت كوين را پيش‌بيني كرده بود

علي ميزاني اسكوئي

اين پژوهشگر همچنين با هشدار دادن در مورد وضعيت بيت كوين، به اين نكته اشاره داشت كه اين ارز ديجيتال در گذشته نيز سابقه سقوط تا يك پنجم بالاترين قيمت دست يافته خود را تجربه كرده و اين احتمال وجود دارد كه باري ديگر بيت كوين در ۲ سال آتي به يك پنجم بالاترين قيمت خود سقوط كند؛ اتفاقي كه تنها با گذشت يك سال از اين پيش‌بيني و با رسيدن بيت كوين به محدوده ۳هزار دلار، به وقوع پيوست.

از ديگر پيش‌بيني‌هاي اين فعال حوزه ارزهاي ديجيتال، پيش‌بيني قيمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلاري بيت كوين تا اواخر سال ۲۰۲۱ ميلادي است.

همچنين بخوانيد: ۱۱ پيش بيني توسط افراد مطرح در مورد آينده قيمت بيت كوين

افراد زيادي پس از شكسته شدن قيمت‌ها به دليل توجه نكردن به هشدارها متضرر شدند. اكنون يك سال از قيمت تاريخي بيت كوين مي‌گذرد و پادشاه ارزهاي ديجيتال در محدوده‌هاي پايين نمودار قيمتي در حال تقلا براي حفظ ارزش خود از ديد سرمايه‌گذارانش است.

ويديوي گفتگوي اين پژوهشگر با رسانه ملي

 

اخطار يك ريزش تاريخي/ تحليلگري كه سال گذشته در رسانه ملي سقوط بيت كوين را پيش‌بيني كرده بود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.