توصيه‌هاي يك فرد زخم‌خورده به سرمايه‌گذاران ارزهاي ديجيتال: حقيقت را بپذيريد يا براي هميشه خارج شويد !

۴۳ بازديد

شايد شما در حال حاضر مقدار زيادي ارز ديجيتال داشته باشيد. ممكن است كه شما به چيزهايي كه در شبكه‌هاي اجتماعي، اخبار و مطبوعات مشاوره‌اي شنيده‌ايد اعتماد كرده باشيد و همچنين ممكن است كه شما حتي بيش از ۹۵ درصد از سرمايه‌تان را از دست داده باشيد.

من هم با شما هم دردم. من در ماه ژانويه سال ۲۰۱۸ كمي بيشتر از حد معمول ارز ديجيتال خريداري كردم چون اعتقاد داشتم كه سير صعودي ارزش ارزهاي ديجيتال ادامه خواهد داشت پس سود زيادي را كسب خواهم كرد. وقتي‌كه ارزهاي ديجيتال روند نزولي به خود گرفتند من گمان كردم كه اين روند نزولي موقتي خواهد بود و آحاد مردم بالاخره از پتانسيل بالاي تكنولوژي پيشگام ارزهاي ديجيتال براي تغيير جهان آگاه خواهند شد.

اين اتفاق هنوز رخ نداده است. اين تكنولوژي فعلاً خيلي جوان است و براي مشتريان و همچنين مؤسسات، از نظر استفاده پيچيده و ريسك آور است.

زيرساخت‌هاي نرم‌افزاري لازم هنوز ساخته و آزمايش نشده‌اند و غيرقابل اطمينان هستند. و تا پذيرش همگاني اين فناوري مسير زيادي باقي مانده است.

اخطار به خريدار

سهام، اوراق قرضه و ساير اوراق بهادار براي مدت‌ها وجود داشته‌اند و از طريق قانون‌گذاري‌ها و سوابق قانوني حقوق مشخصي را در رابطه با سهم شركت، منافع و همچنين مديريت براي خريدار قائل هستند.

توصيه‌هاي يك فرد زخم‌خورده به سرمايه‌گذاران ارزهاي ديجيتال: حقيقت را بپذيريد يا براي هميشه خارج شويد !

از سوي ديگر ارز ديجيتال يك سرزمين ناشناخته است. كميسيون بورس و اوراق بهادار آمريكا (SEC) اخيراً اقدامات اجرايي خود را در رابطه با ICO ها و صرافي‌ها انجام داده است اما هنوز به جنگ‌هاي قانوني خود خاتمه نداده و در صفحه وبگاه خود عواقب عدم رعايت قوانين مربوطه را متذكر شده است. اكنون دادگاه‌ها بايد بر سر اين موضوع بحث كنند كه آيا قانون‌گذاران از اختيارات قانوني خود فراتر رفته‌اند يا نه. همچنين كنگره ماه‌هاست كه براي تعيين قوانين واضحي براي روشن كردن وضعيت قانوني نامعلوم ارزهاي ديجيتال تعلل مي‌كند.

در بسياري از بخش‌ها شما به‌عنوان يك خريدار ارز ديجيتال، تا زماني كه قانون‌گذاران، دادگاه‌ها و قوه مقننه موافقت نكنند هيچ حقي را نخواهيد داشت. خريداران ICO ها غالباً بيان مي‌كنند كه مالكيت يك ارز ديجيتال هيچ حقي را فراتر از يك مجوز براي استفاده از نرم‌افزار بلاك چين به آنها نمي‌دهد كه آن‌هم در زمان فروش هنوز در حال توسعه و كدنويسي است. به خريداران بازار دوم (صرافي‌ها) اطلاعات شفافي داده نمي‌شود. اكثر خريداران جمله «تحقيق خودتان را انجام دهيد» (DYOR) را ناديده مي‌گيرند و تعداد كمي از خريداران وايت پيپر يا گزارش عملكرد ارزهاي ديجيتال را مطالعه مي‌كنند و حتي افراد بسيار اندكي براي درك گزاره ارزش و اقتصاد توكني يك ارز ديجيتال وقت مي‌گذارند.

در واكنش به شرايط بد بازار خيلي از افراد خواستار اين هستند كه پروژه‌هاي ارزهاي ديجيتال راه‌هايي براي پامپ كردن قيمت‌ها پيدا كنند و يا در بازار تأثير بگذارند تا نظر خريداران كوچك بيشتري را جلب كنند.

اقدام براي كاهش قيمت ها خودكشي قانوني است

هر اقدامي كه توسط پروژه‌هاي مربوط به ارز ديجيتال براي تأثير در قيمت‌ها صورت بگيرد به نفع قانون‌گذاراني كه با ارزهاي ديجيتال مخالف‌اند تمام خواهد شد.

در ايالات‌متحده آمريكا تست هاوي (Howey test) (كه به خاطر يك پرونده در دادگاه ديوان عالي ايالات‌متحده در سال ۱۹۴۶ نام‌گذاري شد) هنوز هم استفاده مي‌شود تا مشخص شود كه يك ابزار سرمايه‌گذاري يك اوراق بهادار است يا نه. اگر آن يك سهام يا اوراق بهادار باشد صادركننده آن اوراق بايد يك روند و پروسه پرهزينه و وقت‌گير را طي كند تا در كميسيون بورس و اوراق بهادار ثبت شود و همچنين اطلاعات واضح و مشخصي را در اختيار عموم قرار دهد.توصيه‌هاي يك فرد زخم‌خورده به سرمايه‌گذاران ارزهاي ديجيتال: حقيقت را بپذيريد يا براي هميشه خارج شويد !

سؤال اصلي اينجاست كه آيا سرمايه‌گذاران به اين سمت رفتند كه از تلاش‌هاي شركت‌ها انتظار سود داشته باشند؟ در بازاري كه به‌طور عمده توسط سرمايه‌گذاران خردي اداره مي‌شود كه بر روي وعده‌ها و ارزش‌هاي آينده يك تكنولوژي نوظهور سرمايه‌گذاري مي‌كنند، سروكله زدن با اين موضوع براي پروژه‌هاي ارزهاي ديجيتال بسيار سخت است. با اين حال تاكنون تعداد كمي از ارزهاي ديجيتال در راستاي پذيرش قوانين قدم برداشته‌اند.

 

اقدامات اجرايي اخير كميسيون بورس و اوراق بهادار آمريكا (SEC) استراتژي مورد اتخاذش را نمايان مي‌كند: پروژه‌هايي كه از قوانين پيروي نكنند جريمه‌شده و بايد به همراه گزارشات اضافي ثبت شوند. براي بسياري از ارزهاي ديجيتال كه قيمتشان از قيمت ICO ها هم كمتر شده اين جمله بسيار ناخوشايند است.

بدترين دشمنان شما

خريداراني كه از بازگشت عدم بازگشت سرمايه خود ناراضي هستند به مخالفت با پروژه‌هايي برخواسته‌اند كه زماني از آن‌ها حمايت مي‌كردند. آنها به دنبال پاسخي براي عملكرد ضعيف در حوزه قيمت‌ها و يا يك طرح اقدام براي تغيير روند نزولي هستند.

توصيه‌هاي يك فرد زخم‌خورده به سرمايه‌گذاران ارزهاي ديجيتال: حقيقت را بپذيريد يا براي هميشه خارج شويد !

همان‌طور كه به آن اشاره كرديم، پروژه‌هاي ارزهاي ديجيتال در مواجهه با ترديدهاي قانوني، خود را در تبصره ۲۲ مي‌بينند.

توضيح مترجم: تبصره ۲۲ (Catch-22) به عنوان يكي از اصطلاحات وارد زبان انگليسي شده‌است و معمولاً به موقعيت‌هايي كه در آن باخت قطعي است اطلاق مي‌شود؛ بدين ترتيب كه فرد در موقعيتي دشوار قرار مي‌گيرد كه از آن گريزي ندارد، چرا كه براي حل «مشكل الف» بايد «عمل ب» را انجام دهد؛ اما «عمل ب» را تنها زماني مي‌تواند انجام دهد كه «مشكل الف» را نداشته باشد.

آن‌ها در معرض خطر سركوب قانوني به‌واسطه تلاش براي دستكاري قيمت‌ها و همچنين اعتراض خريداران قرار دارند.

در حالي كه يك پروژه گزينه‌هاي پيش روي خود را مي‌سنجد، و يا بعدازاينكه سرپيچي از قانون را برمي‌گزيند، خريداران ناراضي كمپيني را براي دريافت پاسخ و عمل مناسب به راه مي‌اندازند. در عوض خريداران بعدي از اين پروژه‌هاي جنجال‌برانگيز خودداري مي‌كنند و درنتيجه خريداران قبلي را از سرمايه‌هايي كه انتظارش را مي‌كشيدند محروم مي‌كنند.

اين چرخه عكس‌العمل منفي ادامه مي‌يابد و پروژه‌هايي كه زماني اميدواركننده بودند با كمبود سرمايه مواجه مي‌شوند.

انتقاد سازنده

خريداران ارزهاي ديجيتال براي موفقيت در اين بازار بايد صبر، زرنگي و تدبير را ياد بگيرند. رضايت‌هاي مقطعي بايد جاي خود را به نقشه‌هاي توسعه چندساله بدهند. ترفند «زود پولدار شو» براي پروژه‌هايي كه گزاره ارزشي طولاني دارند بايد كنار گذاشته شوند. عكس‌العمل‌هاي ناگهاني بايد با دورانديشي‌هاي مشورتي تعديل شوند.

توصيه‌هاي يك فرد زخم‌خورده به سرمايه‌گذاران ارزهاي ديجيتال: حقيقت را بپذيريد يا براي هميشه خارج شويد !

مثل بچه‌ها نباشيد ! تغيير كنيد

اكنون بيش از هر موقع، خريداران ارزهاي ديجيتال بايد از پروژه‌هايي كه پايه‌هاي قوي و همچنين رهبري شايسته و توانا، ركوردي از تجارب گذشته، اهداف و دستاوردهاي فني منحصربه‌فرد، پايه كاربري بالقوه وسيع و چشم‌اندازي مرتبط با آينده دارند حمايت كنند.

منظور من از «حمايت» چيزي بيش از چاپلوسي و خريد ارزهاي ديجيتال است؛ منظور من از حمايت اين موارد هستند:

شهامت داشتن، مشكل‌گشايي براي اعضاي جديد جامعه ارزهاي ديجيتال، حضور با معني در شبكه‌هاي اجتماعي، يادگرفتن مطالبي در مورد تكنولوژي ارزهاي ديجيتال و اقتصاد توكني (Tokenomics) آن‌ها، سفير يك پروژه بودن و در تماس بودن با نمايندگان قانوني براي تأييد قوانيني كه موجب نوآوري در ارزهاي ديجيتال مي‌شوند.

سرمايه‌گذارن منفعل و بي‌وفا نياز نيست حمايت كنند.

هيچ‌كدام از سخنان بالا توصيه مالي و قانوني نيستند. اگرچه نويسنده اين مطلب يك وكيل است. اما در واقع او وكيل شما نيست و شما هميشه بايد قبل از گرفتن تصميمات مهم مالي و يا قانوني، با يك نفر راجع به جزئيات موقعيتتان مشورت كنيد.

اين مقاله شامل اظهارات پيش بينانه اي است كه به رويدادها و شرايط آتي كه هنوز رخ نداده‌اند اشاره دارد كه اساساً خطرات و ترديدهاي شناخته‌شده و يا ناشناس را شامل مي‌شوند و در معرض عواملي قرار دارند كه از كنترل نويسنده اين مطلب خارج هستند. حوادث و شرايط واقعي ممكن است از آنچه كه در اين مطلب آورده شده است بسيار متفاوت باشند.

عملكردهاي گذشته نتايج آينده را تضمين نمي‌كنند. بر اظهاراتي كه در اينجا مطرح شده است تكيه نكنيد زيرا تضميني براي رخ دادن هر يك از اين حوادث و شرايط وجود ندارد و پيش‌بيني‌هايي كه در رابطه با عملكرد سرمايه‌گذاري‌هايي مطرح شد شايد صحيح نباشند.

منبع: goodaudience

توصيه‌هاي يك فرد زخم‌خورده به سرمايه‌گذاران ارزهاي ديجيتال: حقيقت را بپذيريد يا براي هميشه خارج شويد !

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.