ايميل‌هاي تهديد به بمب‌گذاري با مضمون درخواست بيت كوين پليس هنگ‌كنگ را وارد عمل كرد

۳۲ بازديد

پليس هنگ‌كنگ روز جمعه ۲۳ آذر، در حال بررسي ايميل‌هاي تهديد به بمب‌گذاري است كه قصد اخاذي باارزهاي ديجيتال را دارند. اين ايميل‌ها در موجي گسترده از كلاهبرداري سايبري، در سرتاسر جهان افراد مختلفي را مورد هدف قرار داده است.

ايميل‌ها توسط گروهي ناشناس ارسال شده و درصدد اخاذي ۲۰هزار دلار بيت كوين، از برخي شركت‌هاي هنگ‌كنگي است. در ايميل‌هاي ارسالي ذكر شده كه اگر گيرندگان آن به درخواست باج‌گيران مجازي پاسخ نداده و مبلغ را واريز نكنند، دفتركارشان بمب‌گذاري خواهد شد.

اين تهديد‌ها ساعات اوليه روز جمعه در نيوزلند، كانادا و ايالات متحده مشاهده شد. طبق گزارش‌ها، مأموران امنيتي در شهر نيويورك دست‌كم ۴۰ مكان احتمالي و مستعد بمب‌گذاري را تفتيش كردند. اين مأمورين پس از بازرسي‌ها چيزي به دست نياوردند كه آن‌ها را به سوءظن درباره فريب‌آميز بودن اين ايميل‌ها هدايت كرد.

مايكل گيزلي، مديرعامل شركت امنيت مجازي نتورك باكس در هنگ‌ كنگ، اظهار داشت كه اين متن را در ايميل كاري خود ساعت ۱:۵۱ بامداد دريافت كرده و از اين بابت شوكه شده است.

وي همچنين در اين رابطه گفت:

به نظر مي‌رسد با موج سوم ايميل‌هاي باج‌گيري در چندسال اخير طرف هستيم كه جهان را به ستوه آورده است. من با ۲۰ سال حضور در بخش امنيت مجازي تاكنون با چنين پديده‌اي مواجه نشدم؛ اين چيزي شبيه به تروريسم مجازي است.

او در ادامه افزود كه موج‌هاي قبلي كلاهبرداراني را شامل مي‌شد كه پس از هك ايميل و اعتبارنامه‌هاي مردم در شبكه‌هاي اجتماعي مانند لينكدين، اقدام به اخاذي از آن‌ها كرده بودند.

ايميل‌هاي تهديد به بمب‌گذاري با مضمون درخواست بيت كوين پليس هنگ‌كنگ را وارد عمل كرد

همچنين سال گذشته عده‌اي هكر به وبكم حساب‌ سايت‌هاي مستهجن نفوذ كرده و از قربانياني كه مي‌خواستند استفاده آن‌ها از اين سايت‌ها مخفي باقي بماند، اخاذي كردند.

گيزلي همچنين اشاره كرد كه ايميل را به پليس گزارش نكرده، چراكه از نظر وي غيرقابل باور و نامعتبر بوده است.

گيزلي معتقد است كه با توجه به طرح‌بندي، ساختار زباني و دستورزبان ضعيف استفاده شده متن ارسالي در مقايسه با موج قبلي ايميل‌ها، به احتمال قريب به يقين اين تهديدها واقعي نيست.

او در اين باره مي‌گويد كه ايميل تهديد به بمب‌گذاري حتي آدرس محل‌كارش را نيز دقيقاً مشخص نكرده اما از نظر او تهديد به منفجر كردن دفتركار، پيشرفت قابل‌توجهي در اين سري از كلاهبرداري‌ها محسوب مي‌شود.

بيشتر بخوانيد: آيا تمام دارك وب با بيت كوين كار مي‌كند؟

چارلز موك، از مقامات شوراي قانون‌گذاري بخش فناوري و ارتباطات هنگ كنگ، اظهار داشت كه از مشاهده نوع جديد كلاهبرداري‌هاي آنلاين غافلگير نشده و البته تحت تاثير كيفيت تهديد‌ها نيز قرارنگرفته است.

ايميل‌هاي تهديد به بمب‌گذاري با مضمون درخواست بيت كوين پليس هنگ‌كنگ را وارد عمل كرد

وي در اين باره افزود:

كلاهبرداران بايد هوشمندانه‌تر از اين عمل كنند. آن‌ها نمي‌توانند در يك ايميل اسپم ادعا كنند كه «يا بايد پول را بپردازي يا دفترت را منفجر مي‌كنم». آيا واقعاً پس از خواندن اين ايميل چيزي هم به آن‌ها پرداخت مي‌كنيد؟

از نظر آسيب‌پذيري در برابر حملات سايبري، هنگ‌كنگ بين ۵ حوزه قضايي بين‌المللي قرار دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از مأمورين امنيتي گروه پاسخگويي به حوادث رايانه‌اي هنگ‌كنگ، در ۱۰ ماهه اول سال جاري نزديك به ۹,۱۲۲ كسب‌وكار مختلف در معرض حملات سايبري قرار گرفتند و اين در حالي بود كه اين ميزان نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزايش يافته است.

مجموع پول از دست رفته براي ساكنين و شركت‌هاي هنگ كنگي طي اين كلاهبرداري‌ها تا سپتامبر سال جاري نزديك به ۲.۲۶ ميليارد دلار برآورد شده كه با استناد به داده‌هاي پليس، يك افزايش ۵۶۵ درصدي نسبت به سال ۲۰۱۲ را نشان مي‌دهد.

منبع: scmp

ايميل‌هاي تهديد به بمب‌گذاري با مضمون درخواست بيت كوين پليس هنگ‌كنگ را وارد عمل كرد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.