كريپتوتب (CryptoTab) چيست؟ يك طرح هرمي پيشرفته !

تحليل ، بررسي و اخبار بازار ارزهاي ديجيتال

كريپتوتب (CryptoTab) چيست؟ يك طرح هرمي پيشرفته !

۳۶ بازديد

كريپتوتب (CryptoTab) چيست؟ يك طرح هرمي پيشرفته !

از حدود شش ماه پيش تب شديد يك سيستم كسب درآمد با استفاده از ماينينگ به نام كريپتوتب (CryptoTab) در فضاي مجازي به خصوص شبكه‌هاي اجتماعي آغاز شد. در ابتداي امر، انتشار پست بر عليه اين جريان مي‌توانست نتيجه عكس داشته باشد و به رشد بيشتر آن كمك كند.

اما اكنون كه حركت مردم به خصوص كاربران ايراني به سمت اين سيستم به بالاترين حد خود رسيده است، بر آن شديم تا درباره سرويس كريپتوتب نظرات خود را با كاربران گرامي «وب‌سايت ارزديجيتال» به اشتراك بگذاريم. لازم به تاكيد است كه تمام مطالب ذيل تنها نظرات تيم نقد و بررسي ارزديجيتال بوده و هيچگونه مسئوليتي در قبال نتيجه‌گيري كاربران نخواهيم داشت.

كريپتوتب چيست؟

وب‌سايت رسمي اين مجوعه كريپتوتب را اينگونه معرفي مي‌كند: كريپتوتب يك مرورگر و يك افزونه كم حجم با قابليت استخراج بيت كوين هنگام وب‌گردي است.

اساس كار اين سيستم بدين گونه است كه كاربران مي‌توانند نرم افزار مرورگر يا افزونه آن را براي مرورگر گوگل كروم نصب كنند و در هنگام وب‌گردي اقدام به استخراج بيت كوين نمايند. استفاده و دانلود از اين نرم افزار و افزونه رايگان و با شعار مشاركت همگاني در استخراج بيت كوين به انتشار رسيده است.

از ديدگاه برخي كاربران اين يك ايده فوق‌العاده محسوب مي‌شود زيرا استخراج و توزيع بيت كوين را گسترده مي‌كند و آن را از انحصار دستگاه‌هاي قدرتمند خلاص مي‌سازد كه يكي از شرايط حيات اصل تمركززدايي در بيت كوين است.

همانطور كه بارها در مقالات مختلف مخصوصا مقاله آموزش ماينينگ بيت كوين گفته‌ايم، استخراج به صرفه بيت كوين براي كسب درآمد در كوتاه مدت تنها با دستگاه‌هاي قدرتمند اي‌سيك (ASIC) امكان پذير است و ماينينگ با CPU يا كارت گرافيك‌هاي معمولي نمي‌تواند به صرفه باشد.

پس چرا مردم به سمت به كريپتوتب رفتند؟ آيا ايده استفاده از CPU براي استخراج جديد است؟

قبل از كريپتوتب هم سايت‌هاي زيادي مانند اين ايده را ارائه داده‌اند كه شما بتوانيد هنگام وب‌گردي به استخراج ارزهاي ديجيتال بپردازيد؟ پس چه چيزي باعث انفجار كريپتوتب شد؟

طرح هرمي كريپتوتب

كريپتوتب (CryptoTab) چيست؟ يك طرح هرمي پيشرفته !

چيزي كه باعث افزايش شديد جلب توجه كاربران به كريپتوتب شد، طرح عضوگيري آن بود. اصل موضوع همين بود و الا كمتر كسي حاضر است براي درآمد ناچيزي كه حتي جوابگوي پول برق سيستم هم نيست از كريپتو تب استفاده كند.

به طور خلاصه سيستم به كاربران مي‌گويد، از درآمد كم ماينينگ خود ناراضي هستيد؟ دوستان خود را دعوت كنيد و تا هفت سطح به صورت هرمي از پاداش استخراج دوستانتان و دوستان دوستانتان پورسانت دريافت كنيد.

قبل از هر چيز توضيح كوتاهي درباره طرح‌هاي هرمي مي‌دهيم

طرح هرمي چيست؟

فرض كنيد شركتي راه‌اندازي مي‌شود كه با تبليغات گسترده به مردم وعده سودهاي تضميني و فوق‌العاده را مي‌دهد. اين شركت مي‌تواند بدون محصول باشد يك يا چند محصول براي خود معرفي كند.

در سطح اول، مالك شركت ميزان مبلغ حداقلي را براي ورود سرمايه‌گذاران تعيين مي‌كند. مثلا مشخص مي‌كند كه مشتريان با پرداخت ماهانه ۱۰۰ دلار (يا خريد محصول فرضي) مي‌توانند عضو طرح شوند و با آوردن عضوهاي جديد به سودهاي بي‌نظير دست يابند. اساس طرح اينگونه است كه شركت سود خود را برداشته و سود تضميني را به مشاركت كنندگان مي‌دهد. در روزهاي اول فعاليت شركت، سود به طور منظم و دقيق به سرمايه‌گذاران تعلق مي‌گيرد. همين مورد باعث مي‌شود تا مشتريان، طرح‌ را به دوستان و آشنايان خود معرفي كنند.

اين طرح در آخر به دليل وجود نداشتن محصول كاربردي به يك اشباع مي‌رسد كه ديگر سرمايه‌گذاري جذب آن نمي‌شود. به اين ترتيب سرمايه‌گذاران قبلي هم ديگر پولي دريافت نمي‌كنند و طرح به طور كامل از هم فرو مي‌پاشد. طرح‌هاي هرمي ممكن است وجوه كاربران را سر موعد مشخص پرداخت كنند اما به صورت اساسي كلاهبرداري هستند.

حالا در مورد كريپتوتبكريپتوتب (CryptoTab) چيست؟ يك طرح هرمي پيشرفته !

كريپتوتب هم يك طرح هرمي است. محصول طرح هرمي كريپتوتب، استخراج و مرورگر است. كاربران پولي بابت آن نمي‌دهند اما مرورگر يا افزونه كريپتوتب را نصب مي‌كنند و باعث سودرساني شديد به سيستم مي‌شوند كه مانند همان فروش محصول است. مردم هم آن را نصب و زير مجموعه به سيستم معرفي مي‌كنند. پس از مدتي كه زير مجموعه‌هاي كوچكتر از سودآوري طرح ناراضي شوند، عمليات را متوقف مي‌كنند و به اين ترتيب سود سطوح بالاتر هم كم و كم‌تر مي‌شود و آن‌ ها هم اقدام به ترك سيستم مي‌كنند كه در نتيجه منجر به فروپاشي طرح مي‌شود.

همچنين جالب است به اين نكته توجه كنيد كه طبق بررسي‌هاي صورت گرفته از اين سايت در صورت عدم معرفي زير مجموعه قادر به برداشت از حساب خود نخواهيد بود. اين مورد سالم بودن سيستم را زير سوال مي‌برد.

كريپتوتب (CryptoTab) چيست؟ يك طرح هرمي پيشرفته !

اگر طرح كاملا سالم و پابرجا باشد چه؟

با بررسي شواهد مي‌توان گفت كه اين طرح هرمي است و به زودي تب آن فروكش خواهد كرد. اما به فرض محال و در صورت سالم بودن سيستم، سقف برداشت از اين سايت به حدي بالا و قدرت پردازش كامپيوتر كاربران به حدي پايين است كه در بيش از ۸۰ درصد مواقع كاربران قادر به برداشت مبالغ استخراج شده خود نخواهند بود و تنها مدتي را به صورت رايگان جيب ديگران را پر مي‌كنند.

اين موضوع به حدي حرص و طمع در كاربران ايجاد كرده است كه از هر نوع دروغ و نيرنگي براي جمع‌آوري عضو فروگذار نيستند. يكي از خصوصيات طرح‌هاي هرمي، مجبور شدن به استفاده از دروغ براي جذب عضو است. اكثر ويديوهاي تبليغاتي مبني بر درآمد بالا از اين سيستم هم چيزي جز جعل و يك تغيير كوچك در كدهاي صفحه مرورگر كريپتوتب نيستند.

تجربه كاري كاربران اين سيستم‌ هم در نوع خود جالب توجه است. اغلب كاربراني كه از اين سيستم استفاده كردند و زيرمجموعه‌هاي زيادي هم داشتند در انجمن‌هاي اجتماعي از كريپتوتب به دليل سوددهي بسيار كم نسبت به چيزي كه مدعي بود، گله‌مند هستند.

نتيجه‌گيري

سيستم كريپتوتب به احتمال نزديك به صد درصد يك سيستم كاملا هرمي است كه دوامي نخواهد داشت و در صورت سالم بودن سيستم،  اغلب كاربران نخواهند توانست برداشتي داشته باشند و فقط جيب شركت و مديران شبكه‌هاي اجتماعي بزرگ را پر مي‌كنند.

كريپتوتب (CryptoTab) چيست؟ يك طرح هرمي پيشرفته !

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.