توصيه يك اقتصاددان به بانك‌مركزي درباره بيت‌كوين

تحليل ، بررسي و اخبار بازار ارزهاي ديجيتال

توصيه يك اقتصاددان به بانك‌مركزي درباره بيت‌كوين

۲۰ بازديد

مرتضي ايماني راد در كانال تلگرام موسسه مطالعات اقتصادي بامداد نوشت:

اميدوارم بانك مركزي با رسميت دادن به اين ارزها در كشور، گامي اساسي در اتصال بازار ايران به بازار ارزهاي ديجيتال در جهان بردارد.

يكي از پديده هاي دوست داشتني سال ۲۰۱۷ اوج و در نتيجه همه گير شدن ارزهاي ديجيتال يا رمز پايه cryptocurrency بود. يكباره همه به سمت اين ارزها هجوم بردند و رهبر آنها ، يعني بيت كوين، به نزديك بيست هزار دلار براي هر بيت كوين رسيد.

همين كافي بود كه سرمايه گذاران به سمت اين ارزها روي آوردند، بروكرها شروع به رشد كردند، و اين يورش به شكلي بود كه در انتهاي سال ۲۰۱۷ براي خريد اين ارزها در بروكرهاي ارزهاي ديجيتال صف درست شد، صفي كه به نوعي در كار آنها اختلال جدي ايجاد كرد.

به موازات تلاش براي توليد و عرضه ارزهاي رمز پايه نيز شدت گرفت و در سال ۲۰۰۹ از يك ارز به نزديك ۲۵۰۰ ارز در اول سال ۲۰۱۸ رسيد. هم اكنون سرمايه گذاران بدون قيد و شرط روي اين ارزها سرمايه گذاري مي كنند و روز به روز بر قدرت آنها و قيمت آنها اضافه مي شود و در دانشگاهها هم بعضي اساتيد اقتصاد صحبت از سقوط قريب الوقوع اين ارزها صحبت مي كنند.

سرمايه گزاران در زمين بازي روز به روز اين ارزها را تقويت مي كنند و اساتيد اقتصاد از دورن كلاسهاي درس به آنها مي تازند.

به نظرم آينده در اختيار ارزهاي ديجيتال خواهد بود. چون اين ارزها بدون دخالت هيچ فرد، دولت و بانك مركزي اداره مي شوند  و قدرت آنها به توليد و توزيع دموكراتيك آنها است.

توصيه يك اقتصاددان به بانك‌مركزي درباره بيت‌كوين

طبيعي است كه اين ارزها نيز همانند هر پديده جديدي با مشكلاتي مواجهند، ولي از آن طرف هم قدرت تكنولوژي اين ارزها بلاك چين روز به روز  قدرتمند تر مي شود.

اخيرا مديران تلگرام گفته اند ( اگر اين خبر درست باشد ) كه ممكن است تلگرام را با تكنولوژي بلاك چينارايه كنند. اگر اين اتفاق بيفتد هيچ فرد، سازمان و يا كشوري نمي تواند آن را مديريت و يا كنترل و يا فيلتر كند.

با لمس كاربرد تكنولوژي بلاك چين در تلگرام ، مي توان به قدرت ارزهاي ديجيتال پي برد. اين تكنولوژي نه تنها در ارزها بلكه در حوزه‌هاي زيادي از اقتصاد پيش بيني مي شود كه به كار گرفته شود.

در اين صورت حتي مفاهيم رشته اقتصاد نيز متحول خواهند شد. اميدوارم بانك مركزي با رسميت دادن به اين ارزها در كشور، گامي اساسي در اتصال بازار ايران به بازار ارزهاي رمز پايه در جهان بردارد. چيزي كه بسياري از كشورهاي پيشرفته از آن دوري كرده اند.

توصيه يك اقتصاددان به بانك‌مركزي درباره بيت‌كوين

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.