دوج كوين يك شوخي ميلياردي !

تحليل ، بررسي و اخبار بازار ارزهاي ديجيتال

دوج كوين يك شوخي ميلياردي !

۲۶ بازديد

دوج كوين (Dogecoin) يا دوژكوين، كه فقط براي يك شوخي و به عنوان يك ارز ديجيتال فان ايجاد شده بود، اكنون از ارزش بازار ۱ ميليارد دلار عبور كرد. اين موضوع به خوبي ميزان رشد ارزهاي مجازي از سال ۲۰۰۹ به بعد را نشان مي‌دهد.

چهار سال پس از بلاك اول بيت كوين، برنامه نويسي به نام بيلي ماركوس،‌ ارزديجتال خودش را در سال ۲۰۱۳ برنامه‌نويسي كرد. با كمك جكسون پالمر، مدير محصول و تحليلگر داده در شركت ادوبي، دوج كوين به جهان معرفي شد.

خالق دوج كوين بدون در نظر گرفتن پذيرش آن توسط مردم ، با استفاده از لوگو اي برگرفته از عكس «سگ شيبا اينو» قصد ايجاد يك ميم اينترنتي محبوب و يك سيستم پرداخت آنلاين دوستانه را داشت.

در طول پنج سالي كه از ايجاد دوج كوين مي‌گذرد، اين ارز به دليل اشتياق كاربران،‌ رشد بسيار خوبي داشته است. چند سالي است كه دوج كوين به عنوان يك سيستم پرداخت انعام، محبوبيت بسيار زيادي در بين كاربران بدست آورده است. سايت رسمي اين ارز در اين باره اينگونه نوشته است :

يكي از بهترين كاربردهاي دوج كوين، «پرداخت انعام» به توليد كنندگان محتواي‌هاي با ارزش است. تصور كنيد كه به جاي لايك به نويسندگان محتواي با ارزش،‌ دوج كويني اهدا شود كه ارزش واقعي دارد و مي‌تواند در تمام اينترنت استفاده شود.

اين رمز ارز هيچ محدوديتي در استخراج كوين ندارد. در زمان نوشتن اين مقاله، بيش از ۱۱۲ ميليارد دلار واحد دوج كوين در گردش وجود دارد. در حالي كه قيمت يك دوج كوين ارزشي تقريبا ۰٫۱ دلاري دارد، ارزش كل بازار آن اكنون بيش از ۱٫۷ ميليارد دلار است.

نام دوج كوين

دوج كوين يك شوخي ميلياردي !

اولين بار در سال ۲۰۰۵، كلمه دوج در يك سريال تلويزيوني در يك اشتباه كلامي مطرح شد و پس از آن كلمه “doge” به معروف ترين ميم اينترنتي براي كلمه سگ بدل شد. لوگوي اين ارز هم برگرفته از سگ شيبا اينو است.

جامعه خيريه

انجمن توسعه دهندگان دوج كوين فعاليت هاي مفيدي هم در زمينه خيريه انجام داده اند.

در سال ۲۰۱۳، كيف پول اصلي دوج كوين هك شد و ميليون ها واحد از آن به سرقت رفت. پس از آن، انجمن دوج كوين كمپيني به نام SaveDogemas تشكيل دادند و تمام مبالغ به سرفت رفته را جبران كردند.

اين انجمن همچنين براي ورزشكاران المپيك، پروژه هاي تامين آب در كنيا و همچنين راننده هاي بازنشسته NASCAR، جاش ويس، مبالغ زيادي جمع آوري كرده است.

واكنش ها

دوج كوين يك شوخي ميلياردي !

نمودار رشد قيمت دوج كوين از سال ۲۰۱۴ تاكنون

بازار كل دوج كوين پس از عبور از مرز ۱ ميليارد دلار با واكنش هاي جالبي در اخبار و شبكه هاي اجتماعي رو به رو شد.

Jameson Lopp پژوهشگر بزرگ ارزهاي ديجيتال در توييتر خود نوشت :

جكسون پالمر براي يك جوك دوج كوين رو به ساخت اما حالا جوك واسه اونه! واي چه شيمبايي! خيلي ميليارد

كاربر ديگري اين چنين واكنش نشان داد :

دوج كوين الآن با ارزش تر از ين ژاپنه، چه وقت خوبي زنده هستم.

دوج كوين يك شوخي ميلياردي !

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.