بررسي دلايلي كه باعث مي شود قيمت بيت كوين به ۱ ميليون دلار برسد

تحليل ، بررسي و اخبار بازار ارزهاي ديجيتال

بررسي دلايلي كه باعث مي شود قيمت بيت كوين به ۱ ميليون دلار برسد

۱۰ بازديد

منابع خبري از تعداد ميليونرهاي جهان متفاوت است اما بانك مركزي سوئيس اين تعداد را حدود ۳۵ ميليون نفر تخمين زده است. كساني كه بالاي ۲ ميليون دلار سرمايه دست نخورده و آماده تجارت دارند (ثروت مالي و غير مالي مثل سهام يا ارواق بهادار)، در اين فهرست جاي مي گيرند. اين دارايي ها ممكن است شامل كلكسيون ها و خانه هاي اضافي باشد.حال با بررسي اين موضوع اگر اين ۳۵ ميليون نفر قصد سرمايه گذاري در ارزهاي ديجيتال را داشته باشند ، چه خواهد شد ؟

بررسي دلايلي كه باعث مي شود قيمت بيت كوين به 1 ميليون دلار برسد

اين تعداد، رقم قابل توجهي در مقايسه با تعداد بيت كويني كه امروز وجود دارد، است. در حاليكه در جهان حداقل حدود ۳۵ ميليون ميليونر وجود دارد، تعداد بيت كوين، حداكثر ۲۱ ميليون واحد خواهد بود. درست متوجه شديد – بيت كوين ها هرگز به اندازه كافي براي هر ميليونر در جهان وجود نخواهند داشت و به طور مثال همه ميليونر هاي جهان نمي توانند هر كدام براي خودشان يك بيت كوين داشته باشند.

چرا Bitcoin ارزشمند است؟

در حالي كه شما اكنون به فكر فرو رفته ايد، بياييد بررسي كنيم كه چه چيزي به بيت كوين ارزش داده است؟
بيت كوين ويژگي هاي فوق العاده اي دارد كه ما مي توانيم براي پاسخ از اين سوال استفاده كنيم مثلا ما مي توانيم با شبكه بلاك چين كه غير قابل تغيير است، بدون واسطه ثروت را به هر كجاي جهان انتقال دهيم.

اين ها همه قطعا ويژگي هاي خوبي هستند. اما آنچه كه واقعا بيت كوين را ارزشمند مي كند، دو ويژگي است: كمياب بودن و اعتبار.

ديجيتالي كمياب

بررسي دلايلي كه باعث مي شود قيمت بيت كوين به 1 ميليون دلار برسد

نيازمند بودن به استخراج و تعداد محدود آن باعث مي شود بيت كوين ارزشمند شود.

طلا هم به همين دليل ارزش دارد: مردم آن را مي خواهند اما كمياب است و استخراج آن مشكل است. طلاي جديد (بيت كوين) هم نمي تواند ساخته شود. بايد معادن آن پيدا شود و با تلاش و كوشش فراوان آن را استخراج كرد. از آنجا كه دولت ها و كارخانجات نمي توانند بيت كوين را توليد كنند و همچنين تعداد محدود آن، طلا و بيت كوين كمياب هستند. كمياب بودن و تقاضا ارزش را به همراه مي آورد.

بسياري از وسايل در جوامع و سال هاي پيشين به عنوان ارز مورد استفاده قرارگرفته اند. يكي از معروف ترين آن ها، wampum است، يك گردنبند ساخته شده از نوع خاصي صدف كه در ايالات متحده كمياب بود. ارز حتما نبايد به طور فيزيكي قابل كاركرد باشد و حتما بايد نادر و كمياب باشد تا ارزشمند شود.

اهميت كمياب بودن باعث شده كه كشورها مجازات هاي سنگيني را براي جاعلان پول در نظر بگيرند. حتي در زمان هاي گذشته جعل پول يا سكه مجازات مرگ را به دنبال داشت. جعل كننده با ايجاد پول بيش از نياز بازار باعث مي شود كه پول كمياب نباشد و ارزش آن كاهش پيدا كند بنابراين باعث تورم و گراني مي شود. انجام اين كار، در مقياس بزرگ، مي تواند كل اقتصاد را نابود كند. به همين دليل است كه بارها گفته شده بيت كوين تورم ندارد . چون حداكثر تعداد آن مشخص است و كسي نمي تواند آن را جعل كند.

اعتبار

بررسي دلايلي كه باعث مي شود قيمت بيت كوين به 1 ميليون دلار برسد

طلا مانند بيت كوين يك ويژگي ديگر دارد كه براي هر فروشگاه و هر ارز بسيار مهم است: اصالت و اعتبار. هزاران سال است كه طلا به عنوان يك ارز و به عنوان يك پول ارزشمند استفاده مي شود. از آنجا كه طلا كمياب بوده است، در پول، جواهرات، تاج و قصرها مورد استفاده قرار گرفته است. طلا به طور جهاني با ثروت همراه است.

شايد بگوييد كه بيت كوين پديده ي جديدي است و اعتبار طلا را ندارد و آن را نامعتبر بدانيد. اما در جهاني كه به سرعت در حال حركت از آنالوگ به ديجيتال است، حتي يك فناوري جديد مانند بيت كوين مي تواند اصيل و معتبر باشد. هنگامي كه پول هم از آنالوگ به ديجيتال تبديل شود، بيت كوين قطعا مناسب اين حوزه است. از هزاران واحد پولي مختلف كه خود را “ارز ديجيتال” نامگذاري مي كنند، بيت كوين اولين است. بيت كوين يك مدعي بزرگ و معتبر است.

تعداد زيادي آلت كوين بزرگ وجود دارد، اما هيچ كدام از آن ها اولين نبوده اند. هيچ كدام از آن ها نمي توانند ادعا كنند كه بهترين باشند. هيچ كدام از اين ها ارزش بازار بيت كوين را ندارند. بيت كوين اولين است، داراي بيشترين اثر در شبكه بلاك چين است و از همه شناخته شده تر و معتبر تر است.

دارايي يا ارز؟

اقتصاددانان و كارشناسان امور مالي سال هاست با يكديگر بحث مي كنند كه آيا اين يك دارايي است يا يك ارز. از لحاظ ارزش گذاري بيت كوين، اين مسئله زياد مهم نيست. اهميتي ندارد چگونه مردم از بيت كوين استفاده مي كنند؛ مهم است كه چرا مردم آن را انتخاب مي كنند.

آينده بيت كوين

آينده بيت كوين به احتمال قريب به يقين روشن خواهدبود. تحليلگران و معامله گران مختلف تلاش كرده اند تا ارزش بيت كوين را در آينده حدس بزنند، برخي معتقدند كه تا يك يا دو سال آينده قيمت بيت كوين به ۱۵۰۰۰ دلار خواهد رسيد.

اما خيلي ها اين را فراموش كرده اند كه اگر بيت كوين طلاي ديجيتال است، اين ارزش بلند مدت آن است كه واقعا اهميت دارد. بيت كوين نادر است. بيت كوين كمياب است . اكثريت قريب به اتفاق، حتي يك عدد بيت كوين كامل ندارند چون تعداد آن محدود است و اين باعث تقاضا مي شود. تقاضا تقاضا و تقاضا و در نهايت قيمتي كه فكرش را نمي توانيد بكنيد. بيت كوين به راحتي مي تواند بسيار ارزشمند باشد كه حتي همه ميليونرها هم نمي توانند از آن يك واحد داشته باشند.

 

منبع : ارزديجيتال دات كام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.