ونزوئلا ارزي رمزنگاري شده با پشتوانه ۵.۳ ميليارد بشكه نفت عرضه مي‌‌كند

۹ بازديد

ونزوئلا در نظر دارد تا براي كاهش اثر تورم بالاي ايجاد شده در اين كشور، ارز رمزنگاري‌شده‌اي را با نام Petro با پشتوانه‌ي ۵.۳ ميليارد بشكه نفت خام عرضه كند

براساس اطلاعات ارائه شده ونزوئلا در نظر دارد تا براي كاهش فشار ناشي از تورم بالاي ايجاد شده در كشور به سراغ ارزهاي رمزنگاري شده برود. شنيده‌ها نشان از اين دارد كه ونزوئلا ارزي رمزنگاري شده با پشتوانه‌ي ۵.۳ ميليارد بشكه نفت را به ارزش ۲۶۷ ميليارد دلار در اختيار عموم قرار خواهد داد.

نيكولاس مادورو، رئيس جمهور كنوني ونزوئلا است كه ابتداي ماه جاري ميلادي اعلام كرد كه دولت اين كشور ارز ديجيتال پِترو (Petro) را با پشتوانه‌ي نفت خام، گاز، معادن طلا و الماس اين كشور عرضه خواهد كرد. ونزوئلا يكي از اعضاي اپك است.

ونزوئلا ارزي رمزنگاري شده با پشتوانه ۵.۳ ميليارد بشكه نفت عرضه مي‌‌كند

برخلاف تصور بسياري از كارشناسان حوزه‌ي ارزهاي رمزنگاري شده كه در رابطه با عرضه‌ي اين ارز رمزنگاري شده دچار شك و ترديد شده بودند، پترو عرضه خواهد شد. براساس سخنان خورخه رودريگوئز، وزير ارتباطات ونزوئلا، اولين ارز رمزنگاري شده در روزهاي آينده عرضه خواهد شد. براساس سخنان رودريگوئز، فاز اول ميدان نفتي آياكوچو در كمبرند اورينوكو، به عنوان پشتوانه‌ي اين پول رمزنگاري شده تعيين شده است. رودريگوئز در اين خصوص چنين اظهار نظر كرده است:

اين ميدان نفتي داراي بيش از ۵.۳۴۲ ميليارد بشكه نفت است كه ارزش كلي آن در بازار فعلي بيش از ۲۶۷ ميليارد دلار برآورد شده است.

رودريگوئز برخورداري از پشتوانه‌ي نفت خام را تفاوت اين پول رمزنگاري شده با ساير ارزها نظير بيت‌كوين مي‌داند. دولت ونزوئلا بدون اعلام جزئيات بيشتري از پول رمزنگاري خود اعلام كرده كه ماينرها از هم‌اينك در انتظار عرضه‌ي عمومي اين پول هستند.

ونزوئلا اميدوار است تا با انتشار اين پول رمزنگاري شده پترو بتواند تا حدودي از بار كاهش ۹۷ درصدي ارزش پول خود در برابر دلار آمريكا كاسته و از اين‌رو بتواند كشور را از دلار آمريكا و سياست‌هاي واشنگتن ايزوله كند. ونزوئلا همچنين اميدوار است با استفاده از پترو راه براي پرداخت و مبادله‌ي پول در بازار بين‌المللي باز شود، چرا كه اين كشور به دليل ضعف پول ملي قادر به پرداخت‌ بدهي‌هاي خود نيست.

ونزوئلا در چهار سال اخير شاهد فشار اقتصادي زيادي بوده است. رئيس جمهور ونزوئلا، آمريكا و سياست‌هاي مالي و اقتصادي اين كشور در قبال ونزوئلا را دليل بحران اقتصادي ايجاد شده در كشور مي‌پندارد. افزايش ارزش ارزهاي رمزنگاري شده طي يك سال اخير باعث شده تا توجه به اين حوزه بيش از پيش افزايش پيدا كند، به‌طوري كه حتي شماري از مردم كشور ونزوئلا براي مصون ماندن از آسيب‌هاي اجتماعي از بيت‌كوين استفاده كرده‌اند.

ونزوئلا ارزي رمزنگاري شده با پشتوانه ۵.۳ ميليارد بشكه نفت عرضه مي‌‌كند

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد