تفاوت توكن و ارزهاي ديجيتال چيست؟

تحليل ، بررسي و اخبار بازار ارزهاي ديجيتال

تفاوت توكن و ارزهاي ديجيتال چيست؟

۱۸ بازديد

اتريوم يك پلتفرم با بلاك چين مخصوص به خود است، و به نوعي كوين مخصوصي به اسم اتر (ether) براي خود دارد اتريوم از نظر بلاك چيني بودن شبيه به بيت كوين است، اما در پلتفرم بيت كوين، ارز مخصوص همان بيت كوين ناميده مي شود.

كلمه “توكن” در لغت به هرگونه كالاهاي تاييد شده قابل مبادله مانند ارز، وفاداري، حواله طلا، آيتم هاي بازي كامپيوتري و … گفته مي شود.

توكن منحصر به يك پلتفرم خاص نيست. توكن نشان دهنده اين است كه شما يك دارايي قابل تجارت داريد.

در حوزه ارزهاي ديجيتال در حال حاضر از پلتفرم اتريوم  براي ذخيره و ارائه توكن هاي ico ها استفاده مي شود. به عبارت ديگر، در پروژه اي كه بر روي بلاك چين اجرا خواهد شد، توسعه دهندگان آن پروژه، توكن هاي مخصوص آن پروژه را مي سازند كه توسط آن ها مي شود در اين پروژه فعاليت كرد.

مثلا Status يك نرم افزار پيام رسان غيرمتمركز است كه با آن مي شود بدون واسطه با ديگران چت كرد و يا اتريوم را انتقال داد. در اين پلتفرم امكان خريد و فروش و ماركتينگ هم فراهم شده است و براي خريد و فروش از توكن SNT استفاده مي شود يعني اگر كسي بخواهد در اين نرم افزار محصولي را از شخصي بخرد بايد توكن بخرد و از آن براي اين كار استفاده كند.

به اين ترتيب توكن ها ارزشمند مي شود و مي توانند خريد و فروش شوند.

به دليل توانايي اتريوم در اجراي قرارداد هاي هوشمند، پروژه هاي غيرمتمركز از اين پلتفرم براي ثبت توكن ها استفاده مي كنند. روي قرارداد هاي هوشمند مي توان برنامه هايي براي پردازش توكن ها قرار داد … مثلا مي توان براي دسته بندي آهنگ ها براي هر آهنگ يك توكن مخصوص ساخت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.