معرفي ۵ صرافي غيرمتمركز و امن براي استفاده – Decentralized Exchange

تحليل ، بررسي و اخبار بازار ارزهاي ديجيتال

معرفي ۵ صرافي غيرمتمركز و امن براي استفاده – Decentralized Exchange

۱۰ بازديد

آيا از دزديده شدن ارزهاي ديجيتالي‌تان واهمه داريد؟

آيا به دنبال مكاني به‌مراتب امن‌تر براي نگهداري ارزهاي خود مي‌گرديد؟

اگر بله جواب شما به اين سؤال هاست، پس در اين صورت نگراني‌هاي مان شبيه به هم است!

صرافي‌هاي متمركز خوب هستند اما در بحث مسائل امنيتي بهترين نيستند. به‌علاوه همه ما داستان‌هاي پشت سر Mt.Gox  و بيتفاينكس و هك شدنشان را ميدانيم.

مشكلات اصلي صرافي هاي متمركز :

۱- كنترل متمركز دارايي ها

در بيشتر صرافي ها ارز خريداري شده در كيف پول هاي آن سايت ذخيره مي شود و براي دريافت بايد درخواست برداشت ثبت كنيد كه خود كارمزد جداگانه اي دارد. اما به جز مسئله كارمزد برداشت مهم ترين مشكل اين صرافي ها ذخيره ارز به صورت متمركز است. شايد تصور كنيد كه اين مورد مزيت محسوب مي شود اما در واقع براي كاربران يك ريسك بزرگ محسوب مي شود. مخصوصا براي كاربران ايراني. اتفاقي كه براي بيتركس افتاده است و ميليون ها دلار سرمايه در حساب هاي كاربران ، بلوكه شده است. البته اين مشكل ممكن است رفع شود ولي يك تهديد بزرگ براي كاربران ايراني محسوب مي شود.

در صرافي هاي متمركز كليد خصوصي كيف پول ها در اختيار صرافي است. بنابراين در اين سايت ها مالكيت حقيقي براي شما وجود ندارد و صرافي يا هكر در صورت نفوذ مي تواند به كيف پول ها دسترسي داشته باشد.

۲- هك شدن

اين مشكل به مورد بالا مربوط است. ذخيره سازي ارز نياز به امنيت بالاي سرور ها دارد تا از سرمايه كاربران محافظت شود. بارها اتفاق افتاده است كه صرافي هاي بزرگ هك شده اند و مبالغ زيادي ارز به سرقت رفته است.

۳- كارمزد تبادل بالا

صرافي هاي متمركز، كمسيون هاي نسبتا زيادي را از كاربران براي هر معامله دريافت مي كنند. علاوه بر اين در بيشتر صرافي ها براي برداشت از حساب هم مقداري كارمزد از كاربران گرفته مي شود و اين باعث كاهش سود است.

اما بااين‌حال، ما ملزم به استفاده از صرافي‌هاي متمركز؛ صرافي‌هايي كه مفاهيم اصلي اقتصاد غيرمتمركز ارزهاي ديجيتالي را لكه‌دار مي‌كنند. درست خوانده‌ايد، ما ملزم به استفاده از آنها هستيم چراكه هيچ گزينه ديگري در اين ميان وجود ندارد و صرافي‌هاي غيرمتمركز نيز  در حال ساخت‌اند، اما مطمئن باشيد، باروي كار آمدن آنها، افراد بيشتري بدون نگراني از در امان بودن سرمايه‌ها و دارايي‌ها خود، وارد بازار خواهند شد.همانطور كه پيش تر گفتيم، صرافي هاي غيرمتمركز آينده دنياي ارزهاي ديجيتالي خواهند بود. به همين دليل بر آن شديم تا بهترين صرافي هاي غيرمتمركزي را همين حالا ميتوانيد تبادلات خود را در آنها انجام دهيد، به شما معرفي نماييم. در ادامه با ارزديجيتال همراه باشيد.

يك: وِيوز دكس (Waves Dex)

معرفي ۵ صرافي غيرمتمركز و امن براي استفاده   Decentralized Exchange

ويوز دكس را به‌صورت كوتاه «ويوز»، يكي از زير شاخه‌هاي ارزهاي ديجيتالي ويوز و بلاك چين آن است. اين صرافي با در اختيار قرار دادن و استفاده از هر دو ساختار متمركز و غيرمتمركز، دران واحد امنيت و سرعت‌بالاي خدمات را براي شما به همراه دارد.

با اين كار و با استفاده از دنياي غيرمتمركز، امنيت براي شما و از طريق سرويس‌هاي متمركز سرعت در خدمات، حاصل خواهند شد. ازاين‌رو ويوزدكس براي بهتر شدن از هر دو گزينه بهره مي‌برد.

اين صرافي غيرمتمركز به كاربران اجازه مي‌دهد تا ارزهاي بيت كوين، اتريوم و … را با توكن هاي ويوز يا توكن هاي ديگر روي پلتفرم تبادل كنيد.

در حال حاضر حجم معاملات بيت كوين در اين صرافي ۱۷۲ بيت كوين است.

تذكر: در هنگام ثبت‌نام در ويوز دكس، عبارت پشتيبان خود را به خاطر بسپاريد چراكه اين عبارت تنها راه شما براي بازيابي سرمايه‌هايتان خواهد بود.

ورود به صرافي وِيوز دكس

دو: اوپن لجر دكس (OpenLedger Dex)

معرفي ۵ صرافي غيرمتمركز و امن براي استفاده   Decentralized Exchange

اوپن لجر، شركتي دانماركي و مبتني بر بلاك چين است كه راهكاري غيرمتمركز را براي بازار ارزهاي ديجيتالي ارائه نموده.

اين شركت با مهيا كردن صرافي اي غير متمركز با نام اوپن لجر دسك و بهره گيري از تكنولوژي «بيت شير»، خدمات مختلفي را براي كاربران ارائه ميكند.

بازگشايي حساب كاربري در اين صرافي بسيار اسان است و نياز به هيچ دعوتنامه و ثبت نام خاصي نيست. تنها بايد نام كاربري و رمز عبور خود را به خاطر بسپاريد، چرا كه تنها با اين دو عبارت ميتوانيد وارد صرافي شويد. پسوورد شما در اين صرافي تقريبا چيزي به شكل عبارت زير خواهد بود:

P5K1qu91RAGxbc2xnH9sKvhCb31ocokr1XEKLmVXfBQFP

حجم معاملات اوپن لجر دكس در حال حاضر ۳۲۰ بيت كوين است كه براي اين صرافي با حدود ۱۲۰ ارزديجيتالي پشتيباني شده، بسيار مناسب است.

ورود به صرافي اوپن لجر

 

سه: كريپتو بريج دكس (CryptoBridge Dex)

معرفي ۵ صرافي غيرمتمركز و امن براي استفاده   Decentralized Exchange

كريپتوبريج از نام‌هاي تازه‌وارد در بازار صرافي‌هاي ارزهاي ديجيتالي است. اين صرافي غيرمتمركز بر پايه شبكه بيتشير كار مي‌كند و قابليت پشتيباني از بيشتر ارزهاي ديجيتالي را نيز داراست. شما با در اختيار داشتن كليدهاي شخصي مخصوص به خود، تنها فردي هستيد كه به سرمايه‌هايتان دسترسي خواهيد داشت.

اين صرافي با داشتن گزينه‌هاي فروش منحصربه‌فرد، از ديگر صرافي متمايز است:

داشتن توكن هاي مخصوص  به خود بانام بريج كوين (BCO).

اعطاي پنجاه درصد سود به دارندگانBCO.

به دليل وجود سرورهاي قدرتمند هيچ نقصي تابه‌حال در اين صرافي گزارش نشده.

فرايند وارد شدن به‌حساب كاربري شما نيز بسيار آسان است. تنها كافي است نام كاربري‌اي را انتخاب كنيد كه تابه‌حال كسي آن را انتخاب نكرده است. رمز عبور شما نيز ، عبارتي رمزنگاري‌شده، خواهد بود. مانند مثال پايين :

P5K19WQQp1WWtWQjXwDA2cmPpoyqJhcCfhqYQt5TFC4tW

حجم معاملات فعلي اين صرفاي نيز باوجود ۲۱ ارز پشتيباني شده، ۳۲ بيت كوين است.

ورود به صرافي كريپتو بريج دكس

چهار: بيت اسكوئر (BitSquare)

معرفي ۵ صرافي غيرمتمركز و امن براي استفاده   Decentralized Exchange

اين صرافي با استفاده از سازوكار همتا به همتا، بستري مناسب براي ارزهايي همچون بيت كوين را فراهم آورده است. اين صرافي به‌طور كامل غيرمتمركز است، از همين رو هيچ نيازي به شناسه كاربري يا تائيد ايميل يا حتي واردكردن ايميل نيست.

به دليل ناشناس بودن كامل، از TOR استفاده كرده و هيچ ارز ديجيتالي يا پول داراي پشت وانه نيز در سرورهاي خود نگه‌داري نمي‌كند.

اين صرافي در حال حاضر از ۱۲۶ ارز (با احتساب بيت كوين) و پلتفرم‌هاي ويندوز، مك و ليكونس پشتيباني مي‌كند. حجم تبادلات در اين صرافي، با توجه به يازده ارز قابل‌تبادل، ۴ بيت كوين است.

لازم به ذكر است كه اسم اين ارز به دليل مسائل مربوط به كپي‌رايت به بيت كيو تغيير كرده است.

ورود به صرافي بيت اسكوئر

پنج: استلار دكس (Stellar Dex)

معرفي ۵ صرافي غيرمتمركز و امن براي استفاده   Decentralized Exchange

همه استلار را با بلاك چين مخصوص به خود و ارزديجيتالي اش مي‌شناسيم؛ حالا به نظر مي‌رسد اين شركت با ايجاد يك صرافي غيرمتمركز پا به اين عرصه گذاشته است.

به‌منظور استفاده از اين صرافي، لازم است كه يك جف كليد براي خود ايجاد كنيد. اين جفت كليدها شامل :

يك كليد عمومي است. كليد عمومي به‌منظور تائيد هويت حساب كاربري و دريافت وجوه استفاده مي‌شود.

يك كليد مخفي: كليد مخفي به‌منظور دسترسي به‌حساب كاربري و انجام تراكنش‌هاي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. با در دست داشتن اين كليد، هركسي قادر خواهد بود تا به سرمايه‌هاي شما دسترسي پيدا كند.

با ايجاد يك جفت كليد، شما كليدي را دريافت مي‌كنيد كه به شكل زير خواهد بود:

SBXNBVE5RNAGP73VGAJPB4A7OW3JHRECICCUCPGCXNI24HVGFVUXOPNU

پس از وارد شدن به‌حساب كاربري، كليد عمومي شما به شما نشان داده خواهد شد و به‌منظور فعال كردن آن و انجام تراكنش لازم است تا ۲۰ لومن در حسابتان موجود باشد.

حجم معاملات فعلي ۲۲ بيت كوين است.

ورود به صرافي استلار

سخن پاياني

صرافي‌هاي غيرمتمركز ديگري نيز در اين ميان وجود دارند كه به دليل مشكلات امنيتي يا پول پذيري كمتر، اسمي از آنها برده نشده. از جمله :

  • Bancor liquidity exchange
  • EtherDelta
  • Counterparty Exchange
  • district0x
  • BarterDex

اين صرافي ها با هر موقعيت بد يا نامناسبي كه در حال حاضر دارند، ممكن است تا آينده‌اي روشن در انتظار آنها باشد.

توجه !

صرافي هاي غيرمتمركز نياز به ارائه ايميل و مشخصات خاصي ندارند. معمولا اين صرافي ها به شما يك كليد خصوصي مي دهند و يا شما يك پسورد براي حسابتان تاييد مي كنيد. توجه داشته باشيد كليد ها و پسوردها را حتما در جايي امن يادداشت كنيد. در صورت گم كردن پسورد يا كليد خصوصي در صرافي ها،‌ دسترسي شما به مبالغ‌تان از بين خواهد رفت.

 

معرفي ۵ صرافي غيرمتمركز و امن براي استفاده – Decentralized Exchange

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.