پرونده بيت‌كوين در نيويورك هم باز شد!

تحليل ، بررسي و اخبار بازار ارزهاي ديجيتال

پرونده بيت‌كوين در نيويورك هم باز شد!

۱۲ بازديد

 پنجمين درخواست رسمي براي اضافه شدن بيت‌كوين به سبد صندوق‌هاي قابل معامله در بورس (ETFs)، منجر به تشكيل پرونده‌اي با همين موضوع در بورس نيويورك شد. در صورتي كه هيات قانون‌گذار بازار سهام نيويورك، به ورود بيت‌كوين چراغ سبز نشان دهد، قيمت ارزهاي ديجيتالي با جهش موقتي مواجه مي‌شوند؛ اما در آينده اين روند معكوس خواهد شد.

برخي از كارشناسان ورود بيت‌كوين به وال‌استريت را سياستي در جهت افزايش كنترل‌پذيري اين پديده خطاب مي‌كنند.بازار جهاني روز گذشته با تغيير چنداني همراه نبود؛ چراكه رويداد اثرگذاري در اين روز گزارش نشد. تنها عاملي كه روند بازار ديروز را شكل داد، به رفتار معامله‌گران در بازارها مربوط مي‌شد. بازيگران فعال در بازارها به دنبال سودگيري، طلاي خود را به فروش مي‌رساندند و دلار را به اميد رشد آتي آن مي‌خريدند.

 پرونده بيت‌كوين در نيويورك باز شد!

هيات سياست‌گذار بازار سهام نيويورك پنجمين درخواست مجوز افزودن بيت‌كوين به سبد سرمايه‌گذاريصندوق‌هاي قابل معامله در بورس يا ETFها را دريافت كرد. اين هيات، درخواست مجوز استفاده از بيت‌كوين در توسط ETFها را در پرونده كاري خود قرار داد.ETFها، صندوق‌هاي قابل معامله‌اي هستند كه روي انواع دارايي‌ها با تسهيم متفاوت سرمايه‌گذاري مي‌كنند. استفاده از اين نوع صندوق‌ها كارمزد كمتري نسبت به كارگزاري‌هاي معمول بورس دارد و شفافيت عملكرد اين صندوق‌ها بيش از رقباي ديگر است. نحوه سرمايه‌گذاري، سود و زيان، دارايي‌هاي هدف و گزارش روزانه از جمله محاسن ETFها است.

پرونده بيت‌كوين در نيويورك هم باز شد!

با اين اوصاف، پس از استقرار معاملات آتي در بورس، ورود ارزهاي رمزنهاد به اين صندوق‌ها، جزو تاثيرگذارترين رويدادهاي بازار ارزهاي رمزنهاد خواهد بود. تاثير اين ورود احتمالي به دو شكل در دو بازه زماني قابل بررسي است. در صورت تحقق اين امر در بازه اول، بازار ارزهاي ديجيتالي به‌دليل افزايش مقبوليت تقويت خواهند شد؛ اما در بازه زماني دوم اتفاق پيچيده‌تري در شرف بروز قرار خواهد گرفت. ورود بيت‌كوين به بازار آتي و صندوق‌هاي قابل معامله در بورس، به نوعي از قدرت دارندگان اين ارز ديجيتالي مي‌كاهد و امكان ايجاد روندهاي غيرقابل پيش‌بيني را از اين افراد خواهد گرفت. در واقع، برخي از كارشناسان، استقبال وال‌استريت از بيت‌كوين را به‌منظور افزايش كنترل‌پذيري اين پديده مي‌دانند؛ بنابراين بازه زماني ثانويه مي‌تواند به كاهش قيمت اين ارز منتهي شود.

  توقف فروش ممتد دلار؟

شاخص دلار پس از ۳ هفته عقبگرد متوالي، صبح ديروز موقتا بر سبد شش‌گانه ارزهاي رايج دنيا غلبه كرد. اين شاخص تا پايان هفته گذشته زير مرز ۹۲ واحدي ثبت شده بود؛ اما ديروز توانست به بالاي اين مرز صعود كند.

علاوه‌بر دلايل بنيادي كه متوجه نااطميناني‌هاي سياسي-اقتصادي هستند، يك عامل ديگر نيز به تضعيف شاخص دلار در طول سه هفته گذشته مربوط مي‌شد. اين عامل، رفتار معامله‌گران فعال در بازار جهاني ارز بود. سرمايه‌گذاران حقيقي و حقوقي كه از طرق مختلف در بازار ارزي فعاليت مي‌كردند، در طول ۳ هفته گذشته با اتخاذ موقعيت فروش، دلار را كاهشي كرده بودند. در معاملات اين ۳ هفته، جفت‌ارزهايي كه مبادله آنها به دلار آمريكا وابسته بود، در بازار ريخته مي‌شدند و عرضه اسكناس آمريكايي از تقاضاي آن پيشي گرفته بود. رفتار معامله‌گران، شاخص دلار را با ۲۱ روز كاهشي مواجه كرده بود كه البته ديروز اين روند به سود دلار معكوس شد.

معامله‌گران روز گذشته، پايان ضعف شاخص دلار را حدس زده بودند و آغاز به خريد دلار كردند تا بتوانند در كوتاه‌مدت (چند روز آينده) از اين بازار سود لازم را كسب كنند؛ البته افزايش تقاضا براي دلار آمريكا به اندازه‌اي كه امكان عقبگرد مجدد دلار را از ميان ببرد به وقوع نپيوسته بود.اونس طلا كه از ديد برخي معامله‌گران رشد كافي خود را تجربه كرده بود، با صف فروشندگان در بازار مواجه شد و صبح ديروز نزديك به ۴ دلار از قيمت ۱۳۱۹ دلاري عقب نشست. با اين حال، پس از آنكه حجم فروشندگان تا ظهر دوشنبه كاهش يافت، اونس تقويت شد. فلز زرد تا ساعت ۸ ديشب توانست بخش ضرر صبحگاهي خود را جبران كند و به بالاي قيمت ۱۳۱۸ دلاري بازگردد.

پرونده بيت‌كوين در نيويورك هم باز شد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.