نهنگ‌ها چگونه سرمايه‌ها را مي‌بلعند؟

تحليل ، بررسي و اخبار بازار ارزهاي ديجيتال

نهنگ‌ها چگونه سرمايه‌ها را مي‌بلعند؟

۸ بازديد

سرمايه‌گذاران ارز ديجيتال اگر بدانند كه ۴۰ درصد از كل سرمايه بازار بيت‌كوين تنها در دست ۱۰۰۰ كاربر است كه مي‌توانند قيمت‌ها را بالا و پايين كنند، خواب از سرشان مي‌پرد.

به نقل از اسپوتنيك، سرمايه‌گذاران ارز ديجيتال اگر بدانند كه ۴۰ درصد از كل سرمايه بازار بيت‌كوين تنها در دست ۱۰۰۰ كاربر است كه مي‌توانند قيمت‌ها را بالا و پايين كنند، خواب از سرشان مي‌پرد.

مالكان مقادير عظيم بيت‌كوين، كه به آن‌ها نهنگ مي‌گويند به علت قدرت تاثيرگذاري بالايشان در بازار ارز ديجيتال، به منبع نگراني بسياري از سرمايه‌گذاران تبديل شده‌اند.

طبق گفته آرون براون، مدير سابق و سرپرست تحقيقات بازارهاي مالي شركت مديريت سرمايه اي‌كيوآر، آنها مي‌توانند تصميم بگيرند نيمي از دارايي خود را بفروشند بنابرين قبل از آن قيمت‌ها را به صورت مصنوعي بالا ببرند.

به علاوه اين مالكان سال‌هاست يكديگر را مي‌شناسند و پتانسيل آن وجود دارد كه با هم تماس بگيرند تا بازار را بالا يا پايين ببرند.

گري راس، يك حقوق‌دان سهام و اوراق در شركت راس اند شولگا، به بلومبرگ گفت:

نكته اينجاست كه به اشتراك گذاشتن اطلاعات در مورد بيت‌كوين از آنجايي كه اين يك ارز ديجيتال است و اوراق بهادار تلقي نمي‌شود، ممنوع نيست.

بنابراين هيچ محدوديتي براي اين وجود ندارد كه گروهي توافق كنند براي بالا بردن قيمت‌ها، به ميزان لازم دست به خريد بزنند و بعد فورا دارايي خود را فروخته و به صورت پول نقد از بازار خارج كنند.

به نظر مشكل مي‌رسد كه به اين زودي‌ها قانون‌گذاران بتوانند به قوانين غيرشفاف تجارت ارزهاي ديجيتال سرو سامان بدهند.

آري ‌پائول، يكي از موسسان شركت سرمايه‌گذاري بلاك‌تاور، به بلومبرگ انگليسي گفت:

مانند آن‌چه در هر بازار سرمايه‌اي وجود دارد، صاحبان مقادير بالاي هر نوع سرمايه و موسساتي كه سهم بالايي از بازار دارند، مي‌توانند براي دستكاري قيمت‌ها، با هم تباني كنند و در مواردي اين كار را انجام مي‌دهند.

نهنگ‌ها چگونه سرمايه‌ها را مي‌بلعند؟

در بازار ارزهاي ديجيتال ريسك چنين دستكاري‌هايي بسيار بالاست چرا كه اين بازارها خيلي جوان و نوپا هستند و ماهيت دارايي‌ها هم خيالي و فرضي است.

در حالي كه در بازار ارز ديجيتال شفافيتي وجود ندارد، سرمايه‌گذاران معمولي اغلب هيچ خبري از برنامه‌ها و انگيزه‌هاي «نهنگ‌ها» ندارند. تبادلات بيت‌كوين به صورت بي‌نام‌ونشان و از طريق مجموعه‌اي از كدهاي كامپيوتري انجام مي‌شود.

برخي تحليل‌گران پيش‌بيني مي‌كنند كه در آينده بازار ارزهاي ديجيتال، «نهنگ‌ها» دارايي‌هاي ديجيتال خود را خواهند فروخت و بازار را خالي مي‌كنند.

در مقابل، برخي ديگر معتقدند نهنگ‌ها دارايي‌هاي خود را به يك‌باره نخواهند فروخت چرا كه آن‌ها به پتانسيل بلندمدت ارزهاي ديجيتال اميد بسته‌اند.

نهنگ‌ها چگونه سرمايه‌ها را مي‌بلعند؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.