كشتيراني‌ها با بيت‌كوين تحريم را دور مي‌زنند

تحليل ، بررسي و اخبار بازار ارزهاي ديجيتال

كشتيراني‌ها با بيت‌كوين تحريم را دور مي‌زنند

۱۱ بازديد
كشتيراني‌ها با بيت‌كوين تحريم را دور مي‌زنندReviewed by بهاره كحالonJan 1 Rating: 5.0

شركت‌هاي كشتيراني اوكراين به منظور انتقال محموله به كشورهاي تحت تحريم از ارزهاي ديجيتالي رمزنگاري شده همچون بيت كوين استفاده مي‌كنند.

بيت كوين، از آنجا كه بازار ارزهاي ديجيتالي رمزنگاري شده همچون بيت كوين اين روزها  بسيار داغ و پر تب و تاب شده است و بسياري از سرمايه‌داران در جهان به سرمايه‌گذاري و مبادلات پول به اين ارز جديد رو آورده‌اند.

كشور اوكراين هم يكي از آن دسته از كشورهايي است كه تصميم گرفته است به منظور تسهيل مبادلات ارزي و تجاري و همچنين ارتقاي سطح اقتصادي خود از ارز بيت كوين و ارزهاي ديجيتالي بيت كوين استفاده كند.

هم اكنون شركت‌هاي كشتيراني و حمل و نقل دريايي در كشور اوكراين به منظور دور زدن تحريم ها و انتقال محموله به كشورهاي تحت تحريم‌هاي بين المللي و منطقه اي همچون سودان، يمن، قطر، روسيه و پاكستان براي مبادلات ارزي و تجاري خود از ارز ديجيتالي رمزنگاري شده بيت كوين استفاده مي كنند.

چندي پيش بود كه كشور بلاروس نيز به طور رسمي استفاده و خريد و فروش به ارز ديجيتالي بيت كوين و ارزهاي مشابه آن را مجاز اعلام كرد.

اين در حاليست كه كشورها و دولت‌هاي بسياري از جمله دولت‌هاي اروپايي همواره مردم و سرمايه‌گذاران را از مبادله، نقل و انتقالات پول با استفاده از ارزهاي ديجيتالي همچون بيت كوين منع كرده‌اند و به سرمايه‌گذاري در اين ارز جديد كه در اصل واقعيت فيزيكي ندارد، هشدار داده‌اند چرا كه آنها بر اين باورند ارزش بيت كوين و ارزهاي مشابه حبابي شكل و غيرواقعي است و به زودي اين حباب تركيده خواهد شد.

بيت كوين يك ارز ديجيتالي رمزنگاري شده است كه بايد توسط سيستم‌هاي رايانه و با استفاده از الگوريتم هاي پيشرفته‌اي استخراج يا ماينينگ شود. در ابتداي ماه جاري ميلادي بهاي بيت كوين حتي به مرز ۲۰ هزار دلار هم رسيد.

اين ارز ديجيتالي، برتري كه نسبت به ساير ارزهاي ديگر دارد آن است كه توسط پليس و نيروهاي امنيت سايبري قابل رهگيري و پيگيري نيست و به همين دليل است كه بسياري از كشورهاي تحت تحريم هاي بين المللي همچون ونزوئلا  و كره شمالي از بيت كوين و ارزهاي ديجيتالي مشابه استفاده مي كنند تا بدين ترتيب تحريم هاي تجاري و اقتصادي را دور بزنند.

تحليلگران بر اين باورند كه :

شركت هاي تجاري بسياري قدرتمند و خوبي در كشورهاي تحت تحريم وجود دارند كه متاسفانه تحت تاثير اين تحريم ها فعاليت‌هايشان به شدت محدود شده است و توانايي حضور در بازارهاي تجاري بين المللي خود را از دست داده اند. بدين ترتيب ارزهاي ديجيتالي رمزنگاري شده همچون بيت كوين مي تواند به اقتصادهاي شكست خورده اين كشورهاي تحريم شده كمك به سزايي كند.

كشتيراني‌ها با بيت‌كوين تحريم را دور مي‌زنند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.