آموزش ماينينگ اتريوم

تحليل ، بررسي و اخبار بازار ارزهاي ديجيتال

آموزش ماينينگ اتريوم

۹ بازديد

اتريوم از سال گذشته تا كنون حدود ۳۰۰۰ درصد رشد قيمت داشته است. با توجه به اين رشد قيمت و محبوبيت اين پلتفرم، افراد زيادي به جرگه ماينرهاي آن پيوسته اند.

ماينرها كامپيوترهاي خود را براي حل محاسبات رمزنگاري در اختيار شبكه قرار مي دهند و بر اين اساس پاداش مي گيرند.

يكي از ويژگي هاي جالب بلاك چين هاي باز اين است كه همه افراد مي توانند در ماينينگ شركت كنند. در اين مقاله به بررسي فرايند شروع استخراج اتريوم مي پردازيم.

انتخاب سخت افزار مناسب

آموزش ماينينگ اتريوم

كامپيوتر استخراج اتريوم متشكل از چند كارت گرافيك

قبل از شروع كار، نياز به سخت افزارهاي مناسب و مخصوص اين كار داريد.

دو نوع سخت افزار كلي استخراج وجود دارد: CPU (پردازنده) و GPU ( كارت گرافيك). سخت افزارهاي CPU و GPU هر كدام براي يكسري از ارزها مناسب هستند. درحال حاضر براي استخراج اتريوم از GPU استفاده مي شود.

تنظيم و انتخاب GPU نيازمند تحقيق و بررسي زيادي دارد. در انتخاب و خريد كارت گرافيك بايد مسائلي مانند نرخ هش ريت، مصرف برق و زمان بازگشت سرمايه را محاسبه كنيد. اگر بخواهيد يك دستگاه ماين خوب جمع آوري كنيد بايد از چند كارت گرافيك قوي در آن استفاده كنيد.

شما مي توانيد از طريق اين لينك نسبت به هش ريت، سود خالص خود را محاسبه كنيد.

بر خلاف بيت كوين كه از ASIC هاي قدرتمند و سريع استفاده مي كند، براي اتريوم اين قابليت در دسترس نيست.

نصب نرم افزار

آموزش ماينينگ اتريوم

نرم افزار geth براي اتصال به شبكه استفاده مي شود

پس از انتخاب و تنظيم سخت افزار بايد نرم افزار مورد نياز اين كار را نصب كنيد. ماينرها بايد يك كلاينت را براي اتصال به شبكه نصب كنند.

شما مي توانيد نرم افزار geth را نصب كنيد و با چند كد ساده cmd آن را به شبكه متصل كنيد. اين نرم افزار براي سيستم هاي هاي ويندوز،مك و لينوكس به راحتي قابل دانلود اجرا است.

تست كلاينت

مي توانيد نرم افزار را در سيستم تست كنيد تا از فعاليت و اجراي آن مطمئن شويد. شما با سيستم هاي معمولي خانگي هم مي توانيد اين كار را انجام دهيد اما نبايد انتظار سود از آن داشته باشيد.

نصب Ethminer

بعد از اينكه كلاينت geth را نصب و اجرا كرديد، كامپيوتر شما بخشي از شبكه خواهد بود. حالا بايد نرم افزار Ethminer يا نرم افزار مشابهي را دانلود كنيد. پس از نصب اين نرم افزار شما به صورت رسمي مي توانيد به عنوان يك نود يا گره در شبكه فعاليت كنيد.

پيوستن به يك ماينينگ پول يا استخر استخراج

به عنوان يك ماينر، بعيد مي رسد كه خودتان به تنهايي بتوانيد اتريوم را استخراج كنيد. به همين دليل محل هاي مجازي به نام ماينينگ پول يا استخرهاي استخراج ايجاد شده اند كه مي توانيد كامپيوتر خود را به آن متصل كنيد. در ماينينگ پول ها ماينر هاي زيادي به آن وصل مي شوند و قدرت خود را به اشتراك مي گذارند و سپس سود به دست آمده نسبت به قدرت هر كامپيوتر، بين ماينرها ها تقسيم مي شود.

ماينينگ پول هاي زيادي وجود دارند كه شما مي توانيد با ثبت نام وصل كردن كامپيوتر قوي خود به آن ها، اتريوم استخراج كنيد.

اين مطلب چكيده اي از فرايند استخراج اتريوم بود. به زودي در مطالب آتي شما را با جزئيات بيشتر از استخراج آشنا خواهيم كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.