با مقبوليت عمومي ارزديجيتال آيوتا، ديگر بيت‌كوين يكه‌تاز ميدان نخواهد بود!

۴ بازديد

در ادامه درباره ورود آيوتا به ميدان رقابت با بيت كوين ميخوانيم. در تاريخ ۹ دسامبر، وب سايت آلمانيfinanzen مقاله زير را منتشر نموده است. 

به گزارش ارزديجيتال، به نقل از مديوم: اخيرا، افزايش قيمت ادامه دار و پيشرفت متوالي بيت‌كوين باعث شده كه اين ارز نقل و نبات سرفصل هاي خبري بشود. در اين حين، ساير ارزها، كم اهميت تر جلوه ميكنند. مثلا، آيوتا كه در حال پيشرفت و ترقي است.

آيوتا، استارت‌آپ برليني به صورت نامحسوس به دنياي ارزديجيتال راه پيدا كرده است. در اوايل سال ۲۰۱۴، اولين توكن هاي يوتا گردشي بودند. اما اخيرا، اين شركت جديد قدمهاي بزرگي برداشته. يوتا به «ستون فقرات» اقتصاد  اينترنت اشياء توصيف شده است.

از اوايل ماه نوامبر تاكنون، اين ارزديجيتال افزايش ۸۰۰ درصدي پيدا كرده و اخيرا رشد قابل توجهي داشته است. اين افزايش قيمت ادامه دار موجب شده آيوتا به ارزش كل بازاري معادل حدود ۱۲ ميليارد دلار دست پيدا كند و در بازار ارز ديجيتال به رتبه ۵ نائل آيد.

در نتيجه ايده اي كه در پس پرده آيوتا وجود دارد، امكان تبادل بين المللي داده در يك بازار اطلاعاتي به خصوص ميسر شده است كه فعاليت آن از موسسات و شركت هاي بزرگ مستقل است.

برخلاف عملكرد بيت كوين، كه در بستر بلاك‌چين صورت ميگيرد، آيوتا مطابق با فناوري تنگل كار ميكند. پس، آيوتا براي تكميل تراكنشها به جاي بلاك چين از رشته هاي مختلفي كمك ميگيرد.

به واسطه اين امر، آيوتا نسبت به بيت كوين برتري پيدا ميكند و همچنين ميتواند بدون وجود هيچ گونه وقفه‌اي به انجام تراكنش ها بپردازد. مبناي كار اين ايده مخابرات ماشين به ماشين (M2M) است. عمليات انتقال وجه و پرداخت به صورت خودكار از طريق اين روش تكميل ميشود و افراد در آن نقش كمتري دارند.

براي درك بهتر اين سيستم، به مثال زير درباره نحوه مديريت ورود و خروج يك پاركينگ توجه كنيد:

فرض كنيد در يك پاركينگ سنسورهايي براي شناسايي خودرو تعبيه شده باشد. بنابرين ديگر نياز نيست هنگام ورود به محوطه پاركينگ بليط تهيه كنيد و در عوض، خودروي شما به صورت اتوماتيك هزينه پاركومتر را ميپردازد.

اين ارز ناشناخته روز به روز بيشتر مورد توجه قرار ميگيرد و در حال حاضر چندين شركت فناوري پيشرفته، از جمله مايكروسافت، از آن استفاده ميكنند. طي اين همكاري داده‌هايي فروخته ميشوند كه در غير اين صورت به هدر ميرفتند.

ديويد آندروبو، موسس و مدير عامل شركت IOTA، گفت:

«تاكنون حدود ۹۹ درصد از اين اطلاعات ارزشمند از دست رفته است. تراكنش هاي آيوتا فاقد كارمزد است. آيوتا يكپارچگي داده در دفتركل غير متمركز را تضمين ميكند. ازين رو سايرين به اشتراك داده از طريق آن ترغيب ميشوند.»

علاوه بر مايكروسافت، شركتهاي اكسنچر، فوجيتسو، و بوش نيز توافقنامه همكاري با آيوتا را به امضا رساندند.

ظاهرا اين شركت فعلا توقف ناپذير است و هيچ چيز جلودار آن نيست – قيمت اين ارز در اوايل ماه دسامبر از مرز ۵ دلار عبور كرد. به گفته كارشناسان، آيوتا در دراز مدت پيشرفت خواهد كرد. اين ارزديجيتال نسبت به ساير ارزهاي كنوني مزاياي قابل توجهي دارد. از ميان  اين مزايا ميتوان به تاييد لحظه اي تراكنش هاي نامحدود و سرعت بالاي انجام آنها اشاره نمود. آيوتا نامتمركز بوده، و نيازي به استخراج كننده ندارد. همچنين، تاييد تراكنشها در آن به صورت رايگان انجام ميشود. با وجود تمام اينها، هنوز خيلي مانده تا آيوتا بتواند با بيت كوين رقابت كند. اما، بايد گفت كه تاكنون خوب پيش رفته است…

منبع: medium

با مقبوليت عمومي ارزديجيتال آيوتا، ديگر بيت‌كوين يكه‌تاز ميدان نخواهد بود!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.