صرافي ها، پس از هك شدن خزانه ي كيف پول تِتر (Tether) و به سرقت رفتن ۳۰ ميليون دلار، معاملات USDT را متوقف كردند

۴۰ بازديد

شركت حامي آلت كوينِ بحث برانگيز تِتِر، چند ساعت پس از متحمل شدن يك حمله ي سايبري، اعلام كرد كه هكر با به سرقت بردن بيش از ۳۰ ميليون دلار USDT پا به فرار گذاشته است. همچنين اين شركت اعلام كرد كه گام هايي براي برطرف كردن اين وضعيت برداشته شده است كه از جمله اين اقدامات مؤثر، يك هارد فورك موقتي و هدايت صرافي ها به متوقف كردن معاملات USDT است.

در اطلاعيه ي بسيار مهم صادر شده توسط تيم تِتر، اينگونه آمده است:

“ديروز، متوجه شديم كه به واسطه ي اقدام بدخواهانه ي يك مهاجم خارجي، وجوه به طور غيرقانوني و خارج از روال صحيح از خزانه ي كيف پول تتر برداشت شده است. ۳۰٫۹۵۰٫۰۱۰ دلار USDT در تاريخ ۱۹ نوامبر ۲۰۱۷( ۲۸ آبان ۱۳۹۶) از خزانه ي كيف پول تتر برداشت شده و به يك آدرس بيت كوين غيرمجاز ارسال شده است.”

تتر به عنوان عرضه كننده ي USDT، به هكر يا هر فردي كه ممكن است با او كار كند هشدار مي دهد كه:

“ما هيچ يك از توكن هاي به سرقت رفته را بازخريد نمي كنيم و در حال تلاش براي استرداد توكن ها هستيم تا از ورود آن ها به اكوسيستم گسترده تر، جلوگيري كنيم.”

صرافي ها، پس از هك شدن خزانه ي كيف پول تِتر (Tether) و به سرقت رفتن 30 ميليون دلار، معاملات USDT را متوقف كردند

فورك اضطراري

اين شركت، گام هاي بعدي خود را براي رسيدگي به اين موضوع فهرست كرده است و از شركاي مالي تتر براي پشتيباني از اقداماتش دعوت به عمل آورده تا از اختلال بيشتر در اكوسيستم جلوگيري شود. اين اقدامات عبارتند از توقف موقتي سرويس back-end كيف پول tether.to، آغاز تحقيقات براي يافتن علت حمله تا از اقدامات مشابه در آينده جلوگيري شود و انجام فوري و اضطراري يك هارد فورك.
تيم فني تتر اظهار داشته كه آن ها در حال تهيه ي ساختارهاي جديد Omni Core هستند.
Omni Core نرم افزار مورد استفاده توسط شركاي مالي تتر براي پشتيباني از تراكنش ها، است كه بايد از هرگونه حركت سكه هاي به سرقت رفته از آدرس مهاجم به جايي ديگر جلوگيري كند. اين كار باعث تغييراتي هماهنگ و مورد توافق همگان، براي مشتريان فعلي خواهد شد، يعني با اين تغييرات، به شكل مؤثري يك هارد فورك موقتي انجام خواهد شد.

صرافي ها، پس از هك شدن خزانه ي كيف پول تِتر (Tether) و به سرقت رفتن 30 ميليون دلار، معاملات USDT را متوقف كردند

آيا جاي نگراني وجود ندارد؟

در نهايت، آن ها تلاش مي كنند تا به كاربران مجدداً اطمينان خاطر دهند كه در حال يافتن راه هايي هستند تا تتر بتواند مجدداً توكن هاي از كار افتاده را به چرخه ي طبيعي بازگردانده و هارد فورك مذكور را ساماندهي كند. همچنين اين شركت افزود:

عرضه ي تترها تحت تأثير اين حمله قرار نگرفته و تمام توكن هاي تتر كاملاً توسط دارايي هاي ذخيره شده ي تتر پشتيباني مي شوند.

برخي از صرافي ها در واكنش به اين تحولات، به معامله گران خويش اطلاع دادند كه در حال متوقف كردن معاملات USDT هستند. براي مثال Huobi.Pro و شريك آسيايي او OKEx و Hitbtc هر سه اعلام كردند كه:

“ما به منظور تضمين ايمني، با اقدامي فوري، سرويس هاي سپرده گذاري و برداشت USDT را متوقف مي كنيم.”

معاملات تتر اهميت ويژه اي به خصوص براي پلتفرم هايي دارد كه نمي خواهند به نظر برسد در حال عرضه ي جفت ارز رمزنگاري شدهفيات (به ويژه در كشورهايي، مانند چين، كه اين كار ممكن است موضوع حساسي باشد)، با استفاده از USDT به عنوان جايگزيني براي دلار هستند.

صرافي ها، پس از هك شدن خزانه ي كيف پول تِتر (Tether) و به سرقت رفتن 30 ميليون دلار، معاملات USDT را متوقف كردند

صرافي HitBTC

اطلاعيه بسيار مهم تتر

ديروز، متوجه شديم كه به واسطه ي اقدام بدخواهانه ي يك مهاجم خارجي، وجوه به طور غيرقانوني و خارج از روال صحيح از خزانه ي كيف پول تتر برداشته شده است. شركاي مالي تتر، بايد اقدامي فوري انجام دهند، همانطور كه در زير بحث شده است، تا از اختلال بيشتر در اكوسيستم جلوگيري شود. ۳۰٫۹۵۰٫۰۱۰ دلار USDT در تاريخ ۱۹ نوامبر ۲۰۱۷( ۲۸ آبان ۱۳۹۶) از خزانه ي كيف پول تتر برداشت شده و به يك آدرس بيت كوين غيرمجاز ارسال شده است. از آنجا كه تتر به عنوان عرضه كننده ي دارايي مديريت شده ي USDT است، ما هيچ يك از توكن هاي به سرقت رفته را بازخريد نمي كنيم و در حال تلاش براي استرداد توكن ها هستيم تا از ورود آن ها به اكوسيستم گسترده تر، جلوگيري كنيم. هكر، وجوه را در آدرس زير نگه داشته است:

۱۶tg2RJuEPtZooy18Wxn2me2RhUdC94N7r

اگر از آدرس بالا، هرگونه توكن USDT اي براي شما رسيد يا از هر آدرس پايين دست آن(از اينترنت به كاربر)، اين توكن ها را دريافت كرديد، آن ها را نپذيريد، زيرا آن ها علامت گذاري شده اند و قابل بازخريد توسط تتر نخواهند بود.

گام هاي زير براي رسيدگي به اين موضوع، اتخاذ شده است:

  1. سرويس back-end كيف پول موقتاً متوقف شده است. بررسي و تحقيق كامل در مورد علت حمله آغاز شده است تا از اقدامات مشابه در آينده جلوگيري شود.
  2. ما در حال تهيه ي ساختارهاي جديد Omni Core براي جامعه هستيم. (Omni Core نرم افزار مورد استفاده توسط شركاي مالي تتر به منظور پشتيباني از تراكنش هاي Omni Layer است). اين ساختارها بايد از هر گونه حركت سكه ها از آدرس هكر به جايي ديگر، ممانعت به عمل آورند. ما مؤكداً از تمامي شركاي مالي تتر مي خواهيم اين نرم افزار را فوراً نصب كنند تا مانع وارد شدن سكه ها به اكوسيستم شويم. مجدداً خاطر نشان مي شود، هر توكني كه از آدرس هكر بيايد، بازخريد نخواهد شد. بنابراين، تمام صرافي ها، كيف پول ها و ديگر شركاي مالي تتر بايد، فوراً اين نرم افزار را به منظور جلوگيري از ضرر و از دست رفتن سكه ها، نصب كنند، آدرس نرم افزار:

https://github.com/tetherto/omnicore/releases/tag/0.2.99.s

صرافي ها، پس از هك شدن خزانه ي كيف پول تِتر (Tether) و به سرقت رفتن 30 ميليون دلار، معاملات USDT را متوقف كردند

صرافي Houbi

توجه داشته باشيد كه اين نرم افزار باعث تغييراتي هماهنگ و مورد توافق همگان براي مشتريان فعلي Omni Core خواهد شد يعني با اين تغييرات، به شكل مؤثري يك هارد فورك موقتي براي Omni Layer انجام خواهد شد. شركاي مالي كه اين ساختار را اجرا مي كنند، هيچ توكن ارسالي از آدرس هكر را نمي پذيرند و از حركت مجدد سكه ها از آدرس هكر به جاي ديگر جلوگيري مي كنند.

  1. ما در حال كار بر روي اساس و پايه ي(Omni Foundation) هستيم تا راه هايي را بيابيم كه تتر بتواند مجدداً توكن هاي از كار افتاده را به چرخه ي طبيعي بازگردانده و هارد فورك ايجاد شده توسط نرم افزار مذكور را ساماندهي كند. هنگامي كه ارتقاء اين پروتكل، به طور كامل انجام شد، Omni Foundation، باينري هاي به روز رساني شده را در اختيار تمام شركاي مالي قرار مي دهد تا آن را نصب كنند. اين ساختارها، جايگزين باينري هاي ارائه شده توسط to كه در بالا ذكر شد خواهند شد. پس از آن كه اين پروتكل به حالت Omni Layer (چند لايه اي) ارتقاء پيدا كرد و آماده ي استفاده شد، تتر توكن هاي به سرقت رفته را دوباره به چرخه‌ي طبيعي بازگردانده و آن ها را به خزانه باز مي گرداند.
صرافي ها، پس از هك شدن خزانه ي كيف پول تِتر (Tether) و به سرقت رفتن 30 ميليون دلار، معاملات USDT را متوقف كردند

صرافي Okex

عرضه ي تترها تحت تأثير اين حمله قرار نگرفته و تمام توكن هاي تتر كاملاً به وسيله ي دارايي هاي ذخيره شده در تتر پشتيباني مي شوند. فقط توكن هايي بازخريد نخواهند شد كه جزء توكن هاي به سرقت رفته ي ديروز از خزانه ي تتر باشند. پس از آن كه ويژگي هاي بهبود يافته ي پروتكل Omni Layer ارتقاء يافته و آماده ي استفاده شدند، اين توكن ها به خزانه بازگردانده خواهند شد.
ما به روز رساني هاي بيشتري را در اختيار شما قرار مي دهيم و از صبر، درك و پشتيباني جامعه تشكر مي كنيم، ما در حال كار براي برطرف كردن اين وضعيت به بهترين شيوه ي ممكن كه به نفع همه باشد هستيم.

 

 

شما در اينباره چه فكر ميكنيد؟ آيا اين يك اتفاق غير قابل قبول است يا ميتواند به عنوان يك تجربه و اتفاق مثبت از آن ياد كرد؟ نظرات خود را با ما در ميان بگذاريد

 

 

 

منبع۱: news.bitcoin
منبع۲: tether.to

صرافي ها، پس از هك شدن خزانه ي كيف پول تِتر (Tether) و به سرقت رفتن ۳۰ ميليون دلار، معاملات USDT را متوقف كردند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.