بانك مركزي ايران: مزايا و معايب بيت كوين نياز به بررسي دارد

تحليل ، بررسي و اخبار بازار ارزهاي ديجيتال

بانك مركزي ايران: مزايا و معايب بيت كوين نياز به بررسي دارد

۲۱ بازديد

بانك مركزي ايران بخشي از مواضع و سياست‌هاي خود را در قبال ارزهاي ديجيتال اعلام كرد. بحث قانوني يا غيرقانوني بودن بيت كوين در ايران خيلي وقت است كه مطرح مي‌شود. همچنين ارز ديجيتال ملي ايران در حال آماده سازي است و تا پايان سال جاري وارد مبادلات اقتصادي مي شود.

هفته گذشته ناصر حكيمي، معاون فناوري‌هاي نوين بانك مركزي، طي يك نشست مطبوعاتي اعلام داشت:

بانك مركزي تحت نظارت دولت، در حال بررسي بيت كوين بوده و قصد دارد سياست‌هاي مربوطه را به طور جامع بررسي نمايد.

اين اضهارات با پرسش‌هاي مختلفي در اين باره رو به رو شدند كه بانك مركزي چگونه در حد وسيع سياست فناوري مالي را ادامه خواهد داد؟

با وجود اين، اظهارات ايشان در مورد ارز رمزپايه، عمدتا بر «عدم اطمينان و خطر» ناشي ازحدس و گمان در بازار تاكيد داشته و همچنين از خطرات پيرامون سرمايه‌گذاري در بازار بيت كوين هشدار داد.

حكيمي عنوان كرد:

با توجه به اينكه بيت كوين و ارزهاي ديگر توسط بانك مركزي به عنوان ارزهاي رسمي شناخته نميشوند، و همچنين نظر به ريسك خريد اين نوع از ارز و فعاليت معامله گران در اين زمينه، لازم است احتياط بيشتري به عمل آورده شود.

اين اظهارات بر اساس بيانيه هايي بود كه در اوايل سال جاري منتشر شدند. به گزارش روزنامه تريبون مالي، اخيرا حكيمي از بيت كوين در ايران به «فرصت» ياد كرده و اينكه ايده يك ارز ديجيتال ملي مطرح شده و در حال ارزيابي است.

علي‌رغم اينكه اين نظرها جزئيات دقيقي را ارائه نمي دهند، ميتوان گفت كه بانك مركزي ايران در اين زمينه فعاليت بيشتري دارد. (تنها برخي از شركت‌ها و كشورهاي خاورميانه، بيت كوين يا ارزهاي رمزپايه را به رسميت شناخته‌اند.)

بانك مركزي ايران: مزايا و معايب بيت كوين نياز به بررسي دارد

ماه گذشته، رييس بانك مركزي لبنان اعلام كرد كه قصد دارد پول ديجيتال خود را به بازار عرضه كند، اما هنوز مشخص نيست كه آيا اين پروژه بر اساس فناوري بلاكچين خواهد بود يا خير. رئيس بانك مركزي امارات متحده عربي، بر كمبود نظارت بر بيت كوين تأكيد داشته و بر اين باور است كه بيت كوين پول‌شويي و تامين منابع مالي تروريسم را تسهيل ميبخشد. از اين رو، اظهارات مذكور، انتقاداتي را از سوي اين مقام به دنبال داشتند.

منبع: coindesk

بانك مركزي ايران: مزايا و معايب بيت كوين نياز به بررسي دارد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.